שיווק באינטרנט – איך זה עובד

כולם רוצים “לעשות כסף באינטרנט” אך בפועל רק למעטים יש את היכולת לבצע זאת בצורה סדירה ויעילה, במאמר זה אמנם לא יהיה חידוש משמעותי לעוסקים בתחום, אך מנהלים ובעלי עסקים המעוניינים להגדיל את עסקיהם ונפח המכירות באמצעות פעילות אינטרנט ימצאו תועלת רבה בהכרת היסודות לפעילות נכונה באינטרנט.

יסודות השיווק באינטרנט

תהליך השיווק באינטרנט מבוסס על תהליך קבוע למדי המכונה “משפך ההמרה”.

ApHSm0O1-300x198

התהליך המכונה בעקבות דמיונו למשפך הסינון המוכר, מתאר את תהליך המכירה באינטרנט המחולק ל-3 שלבים, הכוללים 1. חשיפה לקהל יעד גדול (ורלוונטי) ככל הניתן, 2. הפניה לאתר או עמוד הנחיתה השיווקי, 3. הנעה לפעולה הכוללת מילוי “ליד” (טופס השארת פרטים) או אף רכישה ישירה באתר.

בדומה למשפך גם כאן ככל שנתקדם בשלבי המכירה, כמות הגולשים שנשארו איתנו יורדת בהדרגה, כאשר רק אחוזים בודדים יסיימו את התהליך כולו, והם יהיו אלו אשר יבצעו רכישה או הזמנה אצלנו ויהפכו ללקוחות בפועל.

שלב 1: חשיפה

השלב הראשון בכל פעילות שיווקית הוא חשיפה לקהל יעד רלוונטי רחב ככל הניתן, כאשר כאן יש לתמרן בזהירות בין טירגוט ומיקוד לקהל היעד הרלוונטי ביותר הניתן, אך שמירה על חשיפה רחבה ומשמעותית על מנת להגיע אל מספיק אנשים.

לצורך העניין בעל עסק אשר לקוחותיו הם סטודנטים תושבי ירושלים בגילאי 22-25 בעלי עניין בתחום המוזיקה עלול לגלות כי ברשותו פילוח של מספר מאות גולשים פוטנציאלים בלבד, ולכן הוא יצטרך להרחיב את הפילוח גם לתושבי ערים זרות הלומדים בירושלים, להגדיל את טווח הגילאים, ולחפש קהלי יעד נוספים בעלי פוטנציאל להפוך ללקוחות ריווחים.

האמצעים העיקריים לחשיפה נרחבת הינם פיזור בין מנועי חיפוש, פרסום ממומן ופעילות ברשתות חברתיות, הרחבה נוספת בנושא ניתן לקרוא בפוסט “לוותר על המקום הראשון בגוגל”.

שלב 2: הנעה לפעולה

בדומה לפרסום מסורתי, גם בפעילות אינטרנט נצטרך לגרום לגולשים ללחוץ על המודעה או על הפירסום ולהיכנס לעמוד הנחיתה שלנו,.

ישנם מקרים בהם קיים צורך רחב למוצר, כך שעצם החשיפה תספיק, אך בדרך כלל נצטרך גם קראיטיב בשילוב הצעה מניעה לפעולה, היכולה להתבסס על מבצע או ערך מוסף הייחודי לכם.

שלב 3: הפיכה ללקוחות

את אותם גולשים ששרדו עד כאן נצטרך להפוך ללקוחות בפועל המבצעים הזמנה באתר או בעמוד הנחיתה, לצורך כך נצטרך לוודא שהדף אכן מניע לפעולה ולא כולל הסחות דעת, ובמידה ומדובר באתר שלם נצטרך לעקוב אחר זרימת הגולשים בתוכו ולוודא שאין “חורים” בהם אנו מאבדים גולשים.

שיפור תהליך זה על כל שלביו הינו משימה מתמשכת, מומלץ לעבור על כל שלב לפחות פעם בחודש ולחפש דרכים לשפר כל אחד מהפרמטרים לאורך תהליך הרכישה.

Share on facebook
Share on linkedin
Skip to content